سفرنامه همدان (1)
ساعت ٩:۳٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱٩  کلمات کلیدی:

سلام

همون طور که قبلا" قول داده بودم امروز می خوام براتون بخش اول سفرنامه همدان رو بنویسم.پس با من همراه بشید.

ساعت حدود 7:15 روز سه شنبه بود که سفر خودمون رو به سمت همدان شروع کردیم.برای رسیدن به همدان هم می تونیم از مسیر قزوین - تاکستان - همدان بریم و هم می تونیم مسیر ساوه - همدان رو انتخاب کنیم. نمی دونم چرا من هر وقت نام اتوبان تهران - ساوه رو می شنوم یاد تصادف شدید می افتم به همین خاطر هم ترجیح دادیم از مسیر قزوین بریم.پس از گذشتن از قزوین در حاشیه جاده در همین محلهائی که علامت پارکینگ هست توقف کردیم تا صبحانه بخوریم جائی که 3 خانواده دیگه هم در حال صرف صبحانه بودند.جاتون خالی نون و پنیر و کره و عسل وچای شیرین و البته هوای پاک.من اگرچه عادت دارم یه فنجون چای شیرین بخورم ولی اینجا دیگه نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و یک لیوان چای شیرین خوردم.

اینجا همون جائی است که صبحانه خوردیم.متاسفانه چیزی که زیاد به چشم می خوره آشغاله.نمی دونم چرا ما هنوز عادت نکردیم همیشه همراه خودمون چند تا نایلون برداریم تا آشغالها رو پخش زمین نکنیم.

القصه،حدودهای ساعت یک بعد از ظهر بود که به همدان رسیدیم.پس از استقرار در مهمانسرا و صرف ناهار و استراحت حدودهای ساعت 5 راه افتادیم به سمت کتیبه ها و آبشار گنجنامه.دو کتیبه مربوط به داریوش شاه و خشایارشا شاه از زمان هخامنشیان که با خط میخی بر دامنه کوه حک شده اند.

به نظر من در این کتیبه های حجاری شده دو نکته اساسی وجود داره اول اینکه در همان ابتدای متن عبارت " خدای بزرگ است اهورامزدا" ذکر شده که نشان دهنده یکتاپرستی نیاکان ماست دیگه اینکه خداوند به دلیل آفرین شادی برای انسان ستایش شده است و از همین امر مشخص می شه انسانها همیشه به دنبال شادی بوده اند.

در اینجا آبشار زیبای گنجنامه هم است.یک آبشار با ارتفاع تقریبی 12 متر که بسیار جالب توجه است.

در مسیر رودخونه هم تختهائی برای بازدیدکنندگان قرار داده شده که می تونید با پرداخت مبلغی ناچیز اونها رو کرایه کنید.چند رستوران هم در محوطه وجود دارن که با انواع غذاها از شما پذیرائی می کنند.همچنین از خوردن باقالی و بلال هم پرهیز نکنید که واقعا" در یه همچین جائی می چسبه.

راستی شما می تونید از تله کابین گنجنامه هم استفاده بکنید که شما رو به محوطه بالای کوه می بره البته ما به دو دلیل سوار نشدیم دلیل اول اینکه بسته بود دلیل دوم هم اینکه پس از سوار شدن به تله کابین نمک آبرود خواهرم قسم خورده دیگه سوار هیچ تله کابینی نشه .

کلا" می شه گفت محوطه کتیبه ها و آبشار گنجنامه یه چیزی تو مایه های دربند خودمون هست البته با سر و صدای بسیار بسیار کمتر.

توی شهر اعلامیه برگزاری ششمین نمایشگاه سراسری هنرهای سنتی و صنایع دستی رو دیدیم.بنابراین تصمیم گرفتیم به این نمایشگاه هم سری بزنیم که مطلبش رو به همراه عکسهای جالب بعدا" براتون می نویسم.